Etiketter

fredag 31 januari 2014

Branded översättning s.90



Hej pappa, hur gick det idag? Tio över sex, han gick nyss in.
Samma som vanligt, min son. Är mamma tillbaks? 
Hon ringde, hon satt fast i rusningstrafiken. Hon borde vara här när som helst. 
Var är Kayleigh?
Gissa.
Tittar på TV?
Korrekt. Det finns paj och bakad potatis i ugnen, gröna bönor med. Vi har redan ätit.
Låter bra! 
Glen: Du kommer att vara en kändiskock innan vi vet ordet av de, men jag tror att jag ska vänta tills mamma kommer hem. Om det är okej. 

Han hänger sin jacka och keps på hängaren och går upp. Sekunden senare kommer mamma in. 

Hej mamma, hur mår han? 
Oh, Hon skakar på sitt huvud. Han är som du förväntar dig att man skulle vara på ett sånt... ställe. Hon tappar bilnycklarna på borden, och brister ut i tårar.
Åh, mamma.. Jag kramade om henne. Var inte, var inte ledsen. (Vilken patetisk sak att säga) Kom igen. Sätt dig ner. Jag gör en kopp te, du måste vara förkrossad.
Hon skakar på huvudet. Jag vill inte ha te, jag vill ha min... min...
Anna. Pappa går över till henne, han går ner på knä för att krama om henne.

Det var dålig, hjärtat. Jag skulle gått dit, inte du. 



Jag har bara översatt sidan 90 eftersom jag inte kan hitta min bok och min bok är annorlunda så min sida 91 är annorlunda så kan inte ta hjälp av en kompis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar