Etiketter

torsdag 13 september 2012

Idrotts dagbok

Jag har varit sjuk i 4 veckor så jag har inte hunnit springa gunnesborundan än...

12/9 Fotbolls träning 1 timme och 30 sekunder, det var ganska jobbigt och vi sprang rätt mycket.

13/9 Idag sprang jag gunnesborundan på 14.26, det var mellan jobbigt. Jag kände att min förkylning försvårade att andas ibland, jag hade nog kunnat springa lite bättre om jag hade varit frisk.
Mitt mål är att komma under 14 mintuer.

14/9 Idag hade jag 1 och en halv timmes fotbollsträning, den var mellan jobbig, vi sprang inte så mycket, det var mest miniplan och skott träning.

15/9 Idag spelade jag fotbollsmatch. Det var en tuff match och jag blev trött. Det var väldigt jobbigt.

15/9 Idag spelade jag fotboll med mina kusiner och min morfar i 2 och en halv timme, det var inte jätte ansträngande, men jag blev dock lite trött.

18/9 Idag hade vi 1 och en halv timmes fotbollsträning. Det var väldigt jobbigt. Det var mycket fys tex. hinderbana.Mellan en ansträngnings skala på 1-10 så va det ungefär 9
19/9 Idag hade vi 1 och en halv timmes fotbollsträning. Det var ungefär 6-7.

21/9 Idag hade vi 1 och en halv timmes fotbollsträning. Det var en ganska lugn träning på ungefär 6 i jobbighet, men under fysen var det ungefär 9-10

23/9 Idag hade vi fotbollsmatch. Det var väldigt jobbigt eftersom vi hade få avbytare och jag spelade hela matchen, det var ungefär 8-9.

24/9 Idag spelade jag fotboll med min morfar och mina 2 kusiner i ca 1 timme, det var inte jätte jobbigt, ungefär 3-4

26/9 Idag hade jag 1 och en halv timmes fotbollsträning. Det var ungefär 7.

29/9 Idag hade jag fotbollsmatch. Det var ungefär 8.

2/10 Idag hade jag 1 och en halv timmes fotbollsträning, Det var ungefär 7-8. Mycket kondition och   fys.

3/10 Idag hade jag 1 och en halv timmes fotbollsträning. Det var 7 kanske 8.

5/10 Idag hade jag 1 och en halv timmes fotbollsträning. Det var jobbigt och eftersom det ösregna var det svårt att träna.

10/10 Idag hade jag 1 och en halv timmes fotbollsträning. Det var inte särskilt jobbigt, ca. 6

Gunnesborundan:

9/10  Idag sprang jag Gunnesborundan. Det gick så bra som jag hade hoppats, antagligen för att det var kallt och det var tidigt på morgonen så jag hade inte vaknat ordentligt. Tiden jag fick var 16.40....

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat, Jonatan! En sådan långdragen förkylning som du har haft påverkar din kondition ordentligt i negativ riktning. Jag är säker på att du kommer att kunna förbättra din tid framöver. Har du någon plan för hur du ska träna under den här perioden för att nå ditt mål?
    Bra att du börjat skriva träningsdagbok!/ylva

    SvaraRadera
  2. Jag ska gå på varje fotbollsträning och ta i till 100 % på idrotten för att nå mitt mål!

    SvaraRadera